
OPROEP VOOR TESTERS – APPLICATIE REISBIJSTAND
De NMBS werkte de voorbije maanden aan een mobiele applicatie om het aanvragen van bijstand te vergemakkelijken. De Travel Assistance app is een bijkomend kanaal om bijstand aan te vragen voor jezelf en/of anderen.
We hebben jullie hulp nodig voor we deze applicatie beschikbaar maken voor het grote publiek.
We zijn momenteel op zoek naar ongeveer 200 vrijwilligers die onze app een paar maanden willen testen en hun ervaringen en feedback willen delen, zodat we eventuele tekortkomingen kunnen identificeren en de app kunnen verbeteren.
Onze nieuwe app biedt een aantal nieuwe functies die we later ook in onze andere kanalen willen introduceren. Hier volgt een niet-uitputtende lijst:
- Je kunt meerdere aanvragen doen voor dezelfde reis.
- Dankzij je My NMBS-account moet je niet telkens alle details invullen.
- Je kunt de status van je aanvraag volgen.
- Je kunt je eigen reisweg kiezen uit de voorgestelde opties (voor bepaalde reiswegen moet het Contact Center nog tussenkomen).
- De reisplanner houdt rekening met de assistentie die je wenst.
- Indien nodig kan je vanuit de app rechtstreeks contact opnemen met een medewerker.
- Je kan een overzicht bekijken van je vorige en toekomstige aanvragen.
Naar wie zijn we op zoek?
- Reizigers die gebruik maken van een smartphone of tablet;
- Die met de trein reizen en nu al gebruik maken van onze assistentie (of die er graag gebruik van willen maken, maar het nog niet gedaan hebben omdat de procedure te ingewikkeld is);
- Die regelmatig feedback willen geven op de app.
Geïnteresseerde kandidaten kunnen de app installeren door de onderstaande instructies te volgen. Als je problemen ondervindt tijdens de installatie, stuur dan een e-mail naar 95ypto.new.pmr.project.team@sncb.be
Bedankt voor je medewerking!
INSTALLATIE PROCEDURE
Procedure voor Android :
Scan de QR-code of klik (met je smartphone) op onderstaande link om de applicatie NMBS Travel Assistance te downloaden en te installeren:
https://play.google.com/store/apps/details?id=belgiantrain.be.new.PMR


Procedure voor iOS (Apple) :
Procedure voor iOS voor gebruikers zonder TestFlight app op Iphone.
(Gebruikers die TestFlight al geïnstalleerd hebben kunnen direkt naar stap 2 gaan).
Het installeren van de testversie vereist een aantal stappen. Lees de handleiding aandachtig door voordat u verder gaat met de installatie.
Scan de QR code of klik (met uw iPhone) op de link hieronder om de TestFlight installatie te starten. Download en installeer TestFlight van de AppStore.
https://testflight.apple.com/join/5iGs77a6


Stap 1.
TestFlight downloaden. Klik op “View in App Store” en dan op ‘Get’ Klik NIET op “Open” maar ga terug naar het vorige scherm door te klikken op de naam van uw browser linksboven in het scherm of open uw browser vanaf het beginscherm van uw iPhone of scan de QR-code.

Stap 2.
Ga naar de bètaversie. Klik op “Start testen” en vervolgens op “Autoriseer” wanneer het pop-up venster aangeeft dat TestFlight je berichten wil sturen. Klik dan op “Doorgaan”.

Er verschijnt een scherm met de Travel Assistance-toepassing. Klik op “Accepteren”, “Installeren”, vervolgens op “Openen”, “Autoriseren”, ‘Volgende’ en tot slot op “Test starten”.

Feedback geven
Je kunt problemen melden, verbeteringen voorstellen of vragen stellen met behulp van de tekstballon op het scherm.
Schermafbeelding van de feedbackfunctie.
Deel het aan anderen mee !